Tutoring Koleżeński
Tutoring Koleżeński to program wsparcia dla uczniów rozpoczynających naukę w klasie IV szkoły podstawowej. Celem programu jest wsparcie uczniów rozpoczynających kolejny etap edukacyjny przez starsze koleżanki/starszych kolegów (tutorów).
W ramach programu uczeń (uczestnik) wraz z kolegą ze starszej klasy (tutorem) przez 4 tygodnie wykonuje 16 wyzwań. Zadania umieszczone są w Czelendżerze (zbiór zadań dla uczniów) i wykonywane podczas wybranej przerwy pomiędzy lekcjami. Wykonywaniu wyzwań dodatkowo towarzyszą integracyjne spotkania grupowe dla wszystkich tutorów i uczestników.
Program trwa 4-6 tygodni, w ramach których odbędą się:
- spotkanie rekrutacyjne z opiekunem projektu,
- 5 spotkań grupowych,
- 16 spotkań z tutorem w czasie przerwy lekcyjnej.
Korzyści z udziału w Tutoringu Koleżeńskim w roli uczestnika:
- integracja z innymi uczniami,
- rozwój umiejętności społecznych,
- lepsze poznanie nowych miejsc w szkole,
- wsparcie w organizowaniu czasu wolnego na przerwie szkolnej
Korzyści z udziału w Tutoringu Koleżeńskim w roli tutora:
- rozwój kompetencji społecznych i emocjonalnych,
- integracja z innymi uczniami,
- satysfakcja z udzielania wsparcia.